go directly to the article

Game helpt reiziger bij slimme keuze vervoermiddel

De campagne is bedoeld voor alle werknemers van bij Maastricht Bereikbaar aangesloten bedrijven. In de eerste fase van de campagne doen de volgende werkgevers mee: Maastricht University, Mercedes-Benz Customer Assistance Centre, Vodafone, Gemeente Maastricht en Provincie Limburg. Medewerkers van deze organisaties kunnen de game spelen. Vanaf juni zullen ook onder andere Maastricht UMC+, Zuyd Hogeschool en MTB gaan deelnemen. Alle informatie over de campagne is te vinden op de website www.komop.nu.

Persoonlijk reisadvies

De Komop! game is in het Nederlands en Engels te spelen en bestaat uit vijf levels, die in moeilijkheidsgraad toenemen. De speler moet ervoor zorgen dat de digitale werknemer in het spel op tijd op zijn werk in Maastricht aankomt. Obstakels onderweg zijn van invloed op de score en bepalen of de locatie op tijd wordt bereikt. De speler kan zich op vijf manieren voortbewegen: lopen, fietsen, e-bike, auto en openbaar vervoer. Aan het eind van ieder level worden de prestaties getoond, uitgedrukt in tijd, geld, gezondheid en milieuvriendelijkheid. Na het vijfde level komt een eindscherm in beeld, waar de speler zijn score per level kan bekijken. Ook de hoogste scores van andere spelers zijn daar zichtbaar. Het hele spel is in 1-3 minuten uit te spelen.

Probeeraanbod Maastricht Bereikbaar

Na afloop van de game krijgt de speler persoonlijke feedback over het reizigersprofiel (potential, slimme reiziger of car addict) en een persoonlijk reisadvies op basis van zijn gegevens. Het reisadvies verwijst de deelnemer ook naar het probeeraanbod van Maastricht Bereikbaar. Zo kunnen fietsers gebruik maken van de kortingsactie voor e-bike of fiets, een week gratis een e-bike proberen of meedoen aan Burn Fat Not Fuel, waarbij een kilometervergoeding per gefietste kilometer wordt uitbetaald. Een automobilist die overweegt om over te stappen naar het OV, mag vier weken gratis de trein of bus proberen en krijgt daarna een mooi startaanbod met onder andere een korting van 25% op een jaarabonnement van Veolia.

Ambassadeurs voor slim reizen

Ook werknemers die al slim en duurzaam reizen kunnen de game spelen. Maastricht Bereikbaar gaat ook deze groep actief betrekken, onder meer als ambassadeur voor slim reizen. Bovendien is Maastricht Bereikbaar bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten om juist ook bestaande fietsers en ov reizigers voor hun goede reisgedrag te belonen.

Questions about this press release? Then contact Désirée Florie.
Désirée Florie
Projectleider communicatie
Want to stay up to date?
Every two weeks, more than 15,000 subscribers receive travel tips, smart mobility solutions, and stories from commuters and business owners who travel smarter in South Limburg.
Subscribe to our newsletter here