Pilot E-Stadskantoren: tussentijdse evaluatie scoort een dikke voldoende!
De pilot is op maandag 3 oktober begonnen. Bijna 30 medewerkers van de gemeenten Heerlen, Maastricht en Sittard-Geleen hebben drie maanden de gelegenheid om maximaal drie dagen in de week in het stadskantoor in hun woonplaats te werken. Normaal gesproken reizen de deelnemers elke dag met de auto heen en weer tussen hun woonplaats en hun werkadres.
Vijf weken later concluderen we dat de deelnemers, geen enkele uitgezonderd, blij zijn met deze vorm van slim werken. De deelnemers ervaren verschillende voordelen zoals kortere reistijd, meer werk verzetten en een inspirerende werkomgeving door contacten met nieuwe collega’s uit de andere gemeenten.
De deelnemers hopen dat de pilot met drie maanden wordt verlengd. En dat ook daarna wordt besloten de samenwerking voort te zetten. Collega’s uit andere Limburgse gemeenten geven aan om bij opschaling van de pilot graag mee te doen.
Hieronder volgt een opsomming van de scores uit de tussentijdse evaluatie:
- De deelnemers werken gemiddeld 2 dagen in het stadskantoor in hun eigen woonplaats.
- De deelnemers beschouwen de pilot unaniem als een succes en waarderen deze proef met het rapportcijfer 7,6.
- De deelnemers waarden de huisvesting met een 7,4 en de ICT-voorzieningen met 8,2.
- Bijna alle deelnemers willen hun deelname aan de pilot graag verlengen.
- Bijna 70% van de deelnemers kent collega’s die ook aan de pilot willen deelnemen.
- Alle deelnemers geven aan dat de gemeenten zich door deze vorm van samenwerking als aantrekkelijke werkgevers presenteren.
- De gemiddelde reistijd per dag daalt van ruim 90 minuten met de auto naar bijna 25 minuten te voet of met de fiets.
Meer informatie
Wij nodigen u van harte uit om in de landelijke Week van Het Nieuwe Werken een of meer deelnemers te interviewen en de werkplekken te bezoeken. Wilt u van deze gelegenheid gebruik maken? Neem dan contact op met Rob Schaap via rob.schaap@maastricht-bereikbaar.nl of 06-5245 6090.