Ga direct naar het artikel

Wie doet het goed als (thuis)werkgever in Limburg?

Landelijk mobiliteitsplatform Zo Werkt Het voerde de afgelopen maanden campagne om de beste (thuis)werkgevers van 2020 te vinden. En met succes! Ruim 2.000 werknemers nomineerden hun werkgevers met de meest uiteenlopende en bijzondere inzendingen. In Limburg kregen VodafoneZiggo en Johnson Matthey uit Maastricht, 2Switch uit Venray en Hegge Management uit Weert de vier regionale awards. Alle vier zijn ze in de race om ook landelijk de titel Beste (Thuis)Werkgever van het Jaar in de wacht te slepen. De provincie Limburg neemt deel aan het landelijk mobiliteitsplatform via Zuid-Limburg Bereikbaar, Roermond Bereikbaar en Trendsportal (Noord-Limburg).

Zo Werkt Het Award 2020

Als blijk van waardering voor organisaties die nét even een stapje verder zijn gegaan om werken in 2020 een stuk makkelijker te maken voor hun medewerkers, besloot mobiliteitsplatform Zo Werkt Het om dit jaar een award uit te reiken aan de Beste (Thuis)Werkgevers van het Jaar 2020. Een eervolle uitreiking voor werkgevers die in het afgelopen jaar het verschil hebben kunnen maken voor werknemers binnen hun organisatie.

Iedere werkgever heeft zijn of haar medewerker op een andere manier ondersteund in het thuiswerken. Hierbij werd gekeken naar verschillende criteria. Teambuilding, vitaliteit, een fijne thuiswerkplek, persoonlijke aandacht, plezier op het werk, duurzame mobiliteit, meetings online en reisvoorzieningen kwamen als thema’s aan bod in de ruim 4.000 nominaties.

De regionale winnaars

De Zo Werkt Het Award wordt in vier verschillende poules uitgereikt. Zo maken zowel kleinere start-ups, als de multinationals kans op de prijs. De volgende regio-winnaars zijn gekozen uit alle Limburgse nominatie-inzendingen.

• In de categorie 1-20 werknemers: Hegge Management uit Weert adviseert bedrijven op het terrein van management en bedrijfsvoering.
  • In de categorie 20-50 werknemers: 2Switch, een gratis ophaalservice in tweede hands spullen uit Venray.
  • In de categorie 50-200 werknemers: Johnson Matthey uit Maastricht. Het internationaal opererende bedrijf vervaardigt decoratie- en oppervlaktematerialen voor de keramische- en glasindustrie.
  • In de categorie 200+ werknemers: VodafoneZiggo. Werknemers van de vestiging in Maastricht hebben hun werkgever genomineerd. Het bedrijf is leverancier van communicatiediensten aan consumenten en bedrijven.

De regio-winnaars kregen een prijs uitgereikt. Bij VodafoneZiggo is men trots en verheugd winnaar te zijn van de Werkgevers award 2020 voor Limburg. “Door ons vooruitstrevende mobiliteitsbeleid in combinatie met onze manier van connected working stellen wij medewerkers in de gelegenheid daar te werken waar dat het meest effectief is. Werknemers kunnen kiezen uit de werkplek en werkomgeving die het best past bij de uit te voeren activiteiten van dat moment. Onze medewerkers waarderen dit en geven aan energie te krijgen om met collega’s in verbinding te staan waar zij zich ook bevinden.”

Op dinsdag 16 maart 2021 tussen 9:00 en 10:00 uur worden de landelijke winnaars van de Zo Werkt Het Award 2020 bekendgemaakt in aanwezigheid van alle regionale winnaars. Ook wordt tijdens dit moment een woord tot de winnaars gericht door Minister van Infrastructuur en Waterstaat Cora van Nieuwenhuizen-Wijbenga. Gedurende de digitale uitreiking komen veel bijzondere inzendingen voorbij en worden de Zowie-Awards uitgereikt.

Over Zo Werkt Het

Zo Werkt Het is een initiatief van elf mobiliteitsregio’s, waaraan Zuid-Limburg Bereikbaar, Roermond Bereikbaar en Trendsportal (Noord-Limburg) deelnemen. Samen zetten ze zich in voor flexibel, duurzaam en slim werken en reizen. Thuiswerken levert een belangrijke bijdrage aan de doorstroming op het wegennet en vermindert de CO₂-uitstoot. Meer informatie over deze campagne staat op www.zowerkthet.nl/award.

////

Noot voor redactie:

Neem voor vragen over dit persbericht contact op met Désirée Florie, projectleider communicatie Zuid-Limburg Bereikbaar, via +31 6 21 83 30 77 of desiree.florie@zuid-limburg-bereikbaar.nl.

Compilatie
Vragen over dit persbericht? Neem dan contact op met Désirée Florie.
Désirée Florie
Projectleider communicatie
Elke twee weken ontvangen meer dan 18.000 abonnees, reistips, slimme mobiliteitsoplossingen en verhalen van forenzen en ondernemers die slimmer op weg gaan in Zuid-Limburg.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief